fredag, juni 05, 2009

42 195 meter kan inte ha fel...




Nu har jag gjort det igen - jag har vart stygg, mot mig själv. Nedanstående utdrag från ett mail jag fick igår ger en signal om att det från och med början av december kommer att bloggas mycket lite, rent av ingenting - och röra sig i tangentens riktning mycket mer. Jag vet; been there, done that. Before. 2005 rusade jag runt på 4.15. Så här dags om prick ett år vaknar jag i Stockholm och äter en monumental hotellfrukost i avvaktan på starten.
Samma mål nu som då gäller - under 4 timmar. Med bättre planering kring val av skor skall det funka. Det är jag säker på.

Min kära S säger; "- Det är kanske mer av andlighet och kropplig smärta du behöver värka ur dig, nu när du skall bli med bok - och vad det eventuellt kan föra med sig..." Hon är ju så klok den kvinnan.

Min marathonlöparkarriär var alltså pre-blogg. Det ser ut som om bloggäventyret Nemo - en blogg för beroende kommer att omslutas av spindelmannasysslor (löpa länge i tights och se bistert plågad ut)

Tack för din anmälan till Stockholm Marathon 2010!

För anmälan ska gälla måste du betala inom 4 dagar
Var noga med att ange kontrollnummer och namn på inbetalningskortet.
Ditt Kontrollnummer: SM2010-24xxxx

Löparens namn och adress:
Nemo Beckbyxa
Landala
41133 Göteborg
Telefon: 0705 - 10xxxxx
Lopp och klass: Stockholm Marathon 2010 Herrar
Betalningsmottagare: Stockholm Marathon
Mottagarens pg: 42195-8
Belopp: SEK 795
Anmälningsavgiften ska vara kansliet tillhanda senast 2009-06-09
Bästa hälsningar,Stockholm Marathon

Tävlingen arrangeras av Idrottsalliansen Stockholm Marathon
Org.nr: 802009-1859

OBS! Spara denna bekräftelse. Gäller som faktura vid betalning. Tjänsten är momsfri.

Blir du också suget avskräckt? Visst kittlar det lite? Ändå... 42195 meter - det är väl inget? Nä, med ett vettigt träningsupplägg som startar ett halvår i förväg kan vem som helst (repeat - vem som helst kan genomföra en mara) De flesta som inte säger sig klara detta har aldrig ens börjat försöka.

2 kommentarer:

  1. jag tänker också anmäla mig. har inte gjort det tidigare. Och jag tänker inte berätta det för någon heller....

    SvaraRadera
  2. Ehh... men det gjorde du ju nu. Berättade alltså.

    Iofs - jag för ju inte detta vidare. Det är inte min stil.

    Här har Anders Szalkai mycket bra 26-veckorsprogram - avpassade för vilken tid man vill klara:

    http://www.marathon.se/news/home_maratontraning.cfm


    Lycka til!

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine